top of page
  • תמונת הסופר/תYoav Ludmer

החיים שאחרי סוף החיים EOL

עודכן: 21 בספט׳ 2020

לפני 8 שנים קמה חברת SMBIT על מנת לתת מענה לחיבור אינטרנט בבתי הספר, באותם ימים סיב אופטי היה יקר מאוד. המענה אותו החלטנו לספק היה בטכנולוגיית איחוד קווים, המחברת מספר קווי אינטרנט רגילים ומאפשרת איזון גולשים באופן שווה בין קווי התקשורת המחוברים למערכת.

חפשנו פתרון חומרה שיספק את צרכי בתי הספר, שנכנסו באותה תקופה לתוכנית התקשוב של משרד החינוך. האתגר היה לספק פתרון בעל יכולות ניתוב וניהול מספר רב של סשנים (session)

תחילה נרתמה חברת אבטחת מידע למשימה, אולם המכונות שסופקו לא עמדו בעומס החריג של בתי הספר. בצר לנו, ועם קורטוב של חוצפה, פנינו לחברת RADWARE ונענינו במאור פנים ע"י רועי זיסאפל שהסכים לספק במחיר סימלי מכונות שיעשו את העבודה, הלא הן מכונות ה LinkProof שוותיקי התחום זוכרים כסוסי עבודה רציניים ביותר. המכונות שרתו בזמנן לקוחות אנטרפרייז בכל העולם, יצאו לפנסיה ואז שבו לשרת את בתי הספר בכוחות מחודשים. (המהלך גרם בזמנו גם להורדת מחירים של המתחרה המרכזי בתחום האינטרנט הפדגוגי בבתי הספר).

עם השנים פתחנו מערכת משלנו בשם EKRON שפועלת בסביבה וירטואלית שהתאימה יותר לדרישות המיוחדות של בתי הספר מבחינת גודל מכונה ותכונות נוספות שנדרשו מפתרון פדגוגי כולל.

לאור כניסת שחקנים חדשים לתחום הסיבים, החלו פתרונות איחוד הקווי ה-DSL לתפוס מקום משני וסוסי העבודה LinkProof חזרו למעמד End-of-life. ואל יהיה ספק בעיניכם, הם עדיין עובדות כמו ביום שיצאו מבית RADWARE. עבורנו LinkProof זה כמו פריג'ידר או ג’יפ או פלאפון שמות של יצרנים שמגדירים תעשיה.

השבוע פרקנו את המכונה האחרונה, ובכך תם עידן המכונה הענקית הזאת ב SMBIT.תודה רבה לרועי זיסאפל על התרומה המשמעותית שהרים בזמנו. תודה בשמנו ובשם כל התלמידים שהצליחו לגלוש באינטרנט בימים שזה היה מאוד ראשוני בבתי הספר בישראל.

אחרית דבר, בימים אלו מוקמת חברת EKRON המפתחת מערכת לניהול IoT מוגן סייבר הפונה לשוק הערים החכמות. מערכת האקרון כוללת רכיבי Edge-computing, System of Systems, NMS, Cyber, IoT. לאקרון יכולות AI המאפשרת ניתוח ארועים וקבלת החלטות חכמות, המותאמות פרטנית למידע בארגון ובעיר.


161 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

מרכז העשייה הפדגוגי בישראל-ראשון לציון

חברת SMBIT ממשיכה להיות במרכז העשייה הטכנולוגית בעיריית ראשון לציון. אנו שמחים על שניתנה לנו הזכות להמשיך ולשרת את רשת החינוך העירונית המתקדמת ביותר בישראל. רשת התקשורת הפדגוגית היא הבסיס לקיומה של פד

על גלים מילימטריים, חיישני עיר חכמה וסייבר

כולנו שואפים לפתרונות מתקדמים אולם התקציב תמיד מוגבל. לכן הפתרון לתשתית תקשורת עיר חכמה הוא הקמת רשת פרטית בבעלות הרשות. סיב אופטי תת קרקעי המגיע לכל פינה בישוב הוא פתרון מעולה, אולם בד"כ לא קיים והקמ

bottom of page