top of page
  • תמונת הסופר/תYoav Ludmer

עיריית ראשון לציון זכתה במקום הראשון בתחרות הפרויקטים הבינלאומית של חברת JUNIPER

הפרס ניתן, בין היתר, על כך שבתקופת הקורונה הפרויקט של העירייה שימש כבסיס הלימוד הפדגוגי-דיגיטלי העירוני והיווה תשתית ליצירת אלפי חיבורים לשיחות זום, שיתופי קבצים ומערכות תוכן מתקדמות. הציוד מספק תמיכה לכ-40,000 תלמידים, 80 מוסדות חינוך וכולל כ-12,000 מחשבים ניידים, נייחים, טאבלטים ומעל 3,000 אנטנות WiFi אלחוטיות מנוהלות ומאובטחות.

אלפי שיחות זום ביום, שירות ותמיכה לכ-40,000 תלמידים ב-80 מוסדות חינוך, 12,000 מחשבים ניידים, נייחים, טאבלטים ומעל 3,000 אנטנות WiFi אלחוטיות מנוהלות ומאובטחות. עיריית ראשון לציון זכתה במקום הראשון בתחרות בינלאומית של חברת הענק Juniper על התשתית והתמיכה במשבר הקורונה. איך מספקים חיבורים לשיחות זום, שיתופי קבצים ומערכות תוכן מתקדמות באופן יציב ומאובטח ל-40 אלף תלמידים?

נגיף הקורונה אילץ את מערכות החינוך לחשב מסלול מחדש ולהתאים את עצמן ללימודים מרחוק, בעיר שמונה למעלה מרבע מיליון, מדובר על משימה מורכבת ומלאת אתגרים. חברת הענק Juniper שמייצרת ציוד תקשורת, בחרה בעיריית ראשון לציון במקום הראשון מתוך מאות לקוחות וספקים יחד עם חברת SMBIT המטמיעה של הפרויקט.

התחרות עסקה בנושא השפעה על הקהילה בהנגשת תשתיות אינטרנט מהיר למערכת החינוך. הפרס ניתן, בין היתר, לכך שבתקופת הקורונה הפרויקט של העירייה שימש כבסיס הלימוד הפדגוגי-דיגיטלי העירוני והיווה תשתית ליצירת אלפי חיבורים לשיחות זום, שיתופי קבצים ומערכות תוכן מתקדמות. הציוד מספק תמיכה לכ-40,000 תלמידים, 80 מוסדות חינוך וכולל כ-12,000 מחשבים ניידים, נייחים, טאבלטים ומעל 3,000 אנטנות WiFi אלחוטיות מנוהלות ומאובטחות. בימים הקרובים, וכחלק מקידום חדשנות ותמיכה פדגוגית הוקצו מחשבים נוספים, ויסופקו לבתי הספר בעיר כ-3,700 מחשבים ניידים נייחים וטאבלטים נוספים.

במסגרת תוכנית תקשוב טכנולוגית שקודמה בעירייה בשיתוף התקשוב העירוני ומינהל החינוך, התקבלה החלטה להנגיש אינטרנט עצמאי מבוסס תשתיות סיבים אופטיים שנפרס במוסדות החינוך בעיר,

הפרויקט נחשב לייחודי בישראל, היות ובתי הספר אינם ניזונים מרשת האינטרנט הארצית, אלא דרך העירייה שהפכה לספק אינטרנט של בתי הספר באמצעות תשתית סיבים אופטיים, כך שקצב האינטרנט יציב ובטוח ובקצב מהיר של עד 1 ג'יגה.


מנהל מערכות המידע העירוני, איציק כרמלי:


"בתמיכת ראש העירייה, רז קינסטליך ומנכ"ל העירייה, דודי גיל אנו מקדמים פרויקטים חדשניים ומובילים

בעיר. אנו מאפשרים לעירייה פריצת דרך טכנולוגית וקידום לימוד פעיל, דיגיטלי, שוטף ומתקדם עבור ילדי

העיר. אני מודה למחזיקת תיק התקשוב העירוני, מעין פלח, לחברת SMBIT שתומכת ומלווה את מוסדות החינוך ולעובדי התקשוה העירוני שבלעדיהם הפרויקט לא היה מוקם"



SMBIT יואב לודמר מנכ"ל חברת


רשת התקשורת החינוכית בעיריית ראשון לציון היא המתקדמת ביותר בישראל, הרשת מספקת מגוון

שירותים דיגיטליים, אשר מספקים לתלמידים רשת מהירה בטוחה ואיכותית תוך כדי יצירת חסכון כספי

משמעותי לקופת העירייה.

הרשת משרת את העירייה בהצלחה יתרה שנים רבות ובנויה מציוד תקשורת של חברת JUNIPER

ששודרג לאחרונה, בהתאם לדרישות מערכת החינוך העירונית. חשוב לציין כי הציוד של ג'וניפר מעולה אולם מה שעושה את ההבדל הם אנשים שמאחורי הציוד, צוות היצרן בארץ ובחו"ל שתומך ומסייע ככל שנדרש.



60 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

מרכז העשייה הפדגוגי בישראל-ראשון לציון

חברת SMBIT ממשיכה להיות במרכז העשייה הטכנולוגית בעיריית ראשון לציון. אנו שמחים על שניתנה לנו הזכות להמשיך ולשרת את רשת החינוך העירונית המתקדמת ביותר בישראל. רשת התקשורת הפדגוגית היא הבסיס לקיומה של פד

על גלים מילימטריים, חיישני עיר חכמה וסייבר

כולנו שואפים לפתרונות מתקדמים אולם התקציב תמיד מוגבל. לכן הפתרון לתשתית תקשורת עיר חכמה הוא הקמת רשת פרטית בבעלות הרשות. סיב אופטי תת קרקעי המגיע לכל פינה בישוב הוא פתרון מעולה, אולם בד"כ לא קיים והקמ

bottom of page