top of page

ירושלים מובילה בחדשנות טכנולוגית

עודכן: 1 במרץ 2021



לפני מספר ימים הסתיים מכרז ייחודי להפיכת ירושלים לעיר החכמה הגדולה בישראל. במכרז זכתה חברת SMBIT אשר הובילה בשנים האחרונות את מהפכת ״הגלים המילימטרים״ שמאפשרת הנחת תשתיות אינטרנט במהירות ללא הנחת סיבים אופטיים, עבודות תשתית מורכבות ויקרות והפרעה לסדר הציבורי.

טכנולוגיה שפועלת בהצלחה כבר בעיר רחובות כמו גם בערים מרכזיות ברחבי העולם בהם ניו יורק, סן פרנסיסקו, לונדון ועוד מבוססת על רשת תקשורת חדשה בטכנולוגיית ״גלים מילימטרים״ ומתאפשרת בעזרת פתרון אידאלי לחיבור עירוני של מערכות תקשורת למטרות עיר חכמה. כאמור במקום שימוש בסיבים אופטיים אשר מצריכים עבודות יקרו של בינוי ותשתיות, ישמשו עמודי התאורה והרמזורים בעיר כתשתית התקשורת לעיר החכמה.

הפריסה תבוצע על ידי התקנת קופסאות תקשורת קטנות (ציוד הקצה של חברה הישראלית) על עמודי העירייה, מבני העירייה וגגות בנינים להם יש לעירייה גישה. התשתית תהפוך את העיריה לראשונה לספקית אינטרנט עצמאית אשר תספק אינטרנט לכל התשתיות העירוניות (רמזורים, בתי ספר, מצלמות אבטחה, בתי ספר גנים וכו׳) בפס אלחוטי רחב. לצד זאת ייהנו התושבים מתשתית wifi במרחב העירוני באיכות גבוהה.

בחברת SMBIT יחלו בהתקנת התשתית כבר בחודשים הקרובים ועל פי התכנון כבר בסוף 2019 יהיה כיסוי נרחב למרבית העיר ירושלים – מהירות פריסה שלא מתאפשרת לעולם בטכנולוגיה הישנה הדורשת הנחת סיבים.

הפתרון מספק תשתית רחבת פס, בין מאות מגה ל-10 גיגה באוויר, תלוי בטווחים ובשימושים, כאשר כל מערכת בקרה עירונית ניתנת לחיבור לרשת חדשה, דרך הרשת החדשה ומשם למערכת העירונית. המערכת מספקת יכולות מתקדמות ביותר. למשל, להעביר וידיאו רחב פס באוויר.

רשת התקשורת תאפשר חיבור למצלמות אבטחה עירוניות על עמודי התאורה ברחבי העיר והן יקושרו למוקד השליטה העירוני באוויר וכוחות השיטור, על מנת לתת מענה לכל אירוע בזמן אמת.

כאמור חיבור עיריית ירושלים לטכנולוגיה החדשה הופכת את העיריה למעשה לספקית עצמאית של תשתית אינטרנט וחוסכת את עלות התשתית ממקום למקום המשולמת לחברות ספקיות התשתית כפי שנעשה עד כה. מדובר בחיסכון תקציבי עצום אשר יאפשר הפניית תקציבים לסעיפים אחרים לטובת שיפור השירות לתושב.

ראש מנהל פיתוח עסקי וטכנולוגי איתן ברזילי: "לאחר בחינה של טכנולוגיית הגלים המילימטריים מצאנו כי הטכנולוגיה הזאת היא המתאימה ביותר לבניית רשת התקשורת של העיר החכמה, אותה העירייה מקדמת. תשתית התקשורת היא הבסיס לבניית עיר חכמה, מנהל הפיתוח העסקי והטכנולוגי מוביל את ירושלים להיות אחת הערים המובילות בתחום הטכנולוגי, לטובת שיפור השרות לאזרחי העיר ולאורחים הרבים הפוקדים את העיר. פרויקט הגלים המילימטריים יחבר את מערכת החינוך לתשתית מהירה ויציבה של מאות מגה, הרשת החדשה תאפשר פדגוגיה מתקדמת במערכת החינוך בעיר. במקביל תותקן רשת WIFI ציבורית שתאפשר לכל אחד להתחבר לאינטרנט מכל מקום וליהנות מגישה מהירה למידע בכל רחבי העיר. המעבר לרשת תקשורת פרטית, תוזיל משמעותית את חשבון הבזק של העירייה ע"י ביטול וצמצום קווים שהעירייה שוכרת על בסיס חודשי.

מנכ״ל SMBIT יואב לודמר: "מערכת הפס האלחוטי הרחב שאנו נתקין עבור עיריית ירושלים הינה חדשנית ופורצת דרך. תושבי ירושלים יכולים לחוש גאווה שהם מצטרפים לשורת ערים בעולם הנמצאים בחזית החדשנות הטכנולוגית בתחום הערים החכמות״. חיבור התשתיות העירוניות למערכת ישנה באופן מידי את רמת השירות של העיריה לתושב והיכולת להגיב ולטפל כראוי בזמן אמת לכל אירוע. כמו כן יאפשר לעירייה חיסכון אדיר שיאפשר הפניית תקציבים לטובת משאבים נדרשים אחרים.

90 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

מרכז העשייה הפדגוגי בישראל-ראשון לציון

חברת SMBIT ממשיכה להיות במרכז העשייה הטכנולוגית בעיריית ראשון לציון. אנו שמחים על שניתנה לנו הזכות להמשיך ולשרת את רשת החינוך העירונית המתקדמת ביותר בישראל. רשת התקשורת הפדגוגית היא הבסיס לקיומה של פד

bottom of page