top of page
  • תמונת הסופר/תYoav Ludmer

ירושלים מצטיינת בחדשנות טכנולוגית

עודכן: 1 במרץ 2021


לפני מספר ימים הסתיים מכרז ייחודי להפיכת ירושלים לעיר החכמה הגדולה בישראל. במכרז זכתה חברת SMBIT המובילה בשנים האחרונות את מהפכת הגלים המילימטרים שמאפשרת הנחת תשתיות אינטרנט במהירות ללא סיבים אופטיים, עבודות תשתית מורכבות ויקרות והפרעה לסדר הציבורי.

הטכנולוגיה המיושמת בהצלחה בישראל ברחבי העולם מבוססת על רשת תקשורת בטכנולוגיית גלים מילימטרים שהיא אידאלית לחיבור עירוני של מערכות תקשורת למטרות עיר חכמה. כאמור במקום שימוש בסיבים אופטיים אשר מצריכים עבודות יקרות של בינוי ותשתיות, ישמשו עמודי התאורה והרמזורים בעיר כתשתית התקשורת לעיר החכמה.

הפריסה תבוצע על ידי התקנת קופסאות תקשורת קטנות (ציוד הקצה של חברה הישראלית) על עמודי העירייה, מבני העירייה וגגות בנינים להם יש לעירייה גישה. התשתית תהפוך את העיריה לראשונה לספקית אינטרנט עצמאית אשר תספק אינטרנט לכל התשתיות העירוניות (רמזורים, בתי ספר, מצלמות אבטחה, בתי ספר גנים וכו׳) בפס אלחוטי רחב. לצד זאת ייהנו התושבים מתשתית wifi במרחב העירוני באיכות גבוהה.

חברת SMBIT תחל בהתקנת התשתית כבר בחודשים הקרובים ועל פי התכנון כבר בסוף 2019 יהיה כיסוי נרחב בירושלים – מהירות פריסה שלא מתאפשרת לעולם בטכנולוגיה הישנה הדורשת הנחת סיבים.

הפתרון מספק תשתית רחבת פס, בין מאות מגה ל-10 גיגה באוויר, תלוי בטווחים ובשימושים, כאשר כל מערכת טכנולוגית של העיר החכמה ניתנת לחיבור לרשת החדשה.

רשת התקשורת תאפשר חיבור למצלמות אבטחה עירוניות על עמודי התאורה ברחבי העיר והן יקושרו למוקד השליטה העירוני על מנת לתת מענה לכל אירוע בזמן אמת.

כאמור חיבור עיריית ירושלים לטכנולוגיה החדשה הופכת את העירייה למעשה לספקית עצמאית של תשתית אינטרנט וחוסכת את עלות התשתית ממקום למקום, המשולמת לחברות התשתית כפי שנעשה עד כה. מדובר בחיסכון תקציבי עצום אשר יאפשר הפניית תקציבים לסעיפים אחרים לטובת שיפור השירות לתושב.

300 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

מרכז העשייה הפדגוגי בישראל-ראשון לציון

חברת SMBIT ממשיכה להיות במרכז העשייה הטכנולוגית בעיריית ראשון לציון. אנו שמחים על שניתנה לנו הזכות להמשיך ולשרת את רשת החינוך העירונית המתקדמת ביותר בישראל. רשת התקשורת הפדגוגית היא הבסיס לקיומה של פד

bottom of page