top of page
  • תמונת הסופר/תYoav Ludmer

מה צריכה עיר חכמה?

עודכן: 8 בפבר׳ 2020



עיר חכמה חייבת תשתית תקשורת עירונית מהירה לחיבור מוסדות עירייה, בתי ספר, מצלמות אבטחה, רשת אלחוטית ציבורית מהירה וחיישנים שונים.

תקשורת גלים מילימטריים היא פתרון מהיר ליישום רשת תקשורת עירונית - ללא חציבת כבישים. הפתרון בטוח לשימוש ואינו מהווה מטרד קרינה. לגלים המילימטריים המשווקים בישראל יש אישורים של משרד התקשורת והמשרד להגנת הסביבה והם משדרים בעוצמה חלשה, ביחס לרשת סלולרית. בעצם, עוצמת השידור של הגלים המילימטריים יותר דומה לנתב ביתי שיש לכולם בבית.

אולם, כאשר מתקינים רשת תקשורת עירונית מומלץ לבחור ביצרן משדרים איכותי ובחברת תקשורת מקצועית שיודעת לתכננן, להתקין ולתחזק (גם באמצע הלילה). מאחר ואלומת השידור של הגלים המילימטריים מאוד צרה, יש משמעות רבה לאיכות הכיוון של המערכות. גם נושא אבטחת הסייבר של מערכות הגלים המילימטריים תופס תאוצה, לנוכח ריבוי מתקפות הסייבר על תשתיות עירוניות בישראל ובעולם. לכן רצוי לבחור בחברת תקשורת המתמחה בין היתר בנושא אבטחת מידע וסייבר ולא רק בהתקנה פיזית של משדרים.

בבואנו לתכנן רשת תקשורת עירונית אחודה המשרתת את צרכי הבטחון, התקשורת ואיכות החיים בעיר בכלל, יש לתכנן את הפתרון באופן מקצועי. על העירייה לקחת בחשבון לא רק את נושא הסייבר אלא גם סוגיות כמו ניתוב, מיתוג, יתירות, שרידות ואבטחת המידע העירוני. רשת גלים מילימטריים אינה רק חיבור משדרים מנקודה לנקודה, זהו פתרון תקשורת מורכב שיש לתכננו כראוי.

הרשת העירונית פעילה גם במצבי חירום.

רשת עירונית מבוססת גלים מילימטריים, אליה מחוברים בתי ספר, מצלמות אבטחה, מבני עירייה וכלל מערכות העיר החכמה, מאפשרת לעיר לתפקד באופן עצמאי גם בשעות חרום. רשת הגלים המילימטריים, בגלל צריכת החשמל הנמוכה שלה, יכולה להיות בלתי תלויה ברשת החשמל הארצית, ע"י חיבור למארז סוללות נטען.

חברת SMBIT היא בין החברות המובילות בתחום בישראל והיחידה בעלת פתרון סייבר ייעודי לרשתות גלים מילימטריים.

חברת SMBIT התקינה את שתי הרשתות העירוניות הגדולות בגלים מילימטריים בישראל: בירושלים וברחובות.



50 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

מרכז העשייה הפדגוגי בישראל-ראשון לציון

חברת SMBIT ממשיכה להיות במרכז העשייה הטכנולוגית בעיריית ראשון לציון. אנו שמחים על שניתנה לנו הזכות להמשיך ולשרת את רשת החינוך העירונית המתקדמת ביותר בישראל. רשת התקשורת הפדגוגית היא הבסיס לקיומה של פד

bottom of page